czwartek, 14 lutego 2013

Rusłan i proroctwo heterofobii

Widziałem dziś Rusłana. Dla ścisłości dodam, że nie był to mój ukraiński czy rosyjski kolega ze studiów, tylko ogromny Antonow AN-124  - jeden z największych transportowców na świecie - ponad 70 metrów rozpiętości skrzydeł. Wyłonił się z chmur i mgły nad moim blokiem, jak wielki wieloryb z odmętów morskich właśnie w chwili, kiedy kuśtykałem powoli do domu i popłynął w stronę Świdnika. Nawet nie zdążyłem chwycić harpuna - znaczy aparatu, ani nawet telefonu. Ale upoluję cię jeszcze... Moby Rusłanie!


No może był nieco głośniejszy niż zwykle bywają walenie. Cztery silniki odrzutowe dają jednak pewien nadmiar decybeli. Zresztą inaczej bym go nie zauważył w życiu, skupiony na swoich sprawach i bólu stawu kolanowego doprowadzającym mnie do szału do kilku dni.
Ale właściwie nie o tym chciałem. Otóż kiedy 6 lutego dla zabawy i w chwili słabości umysłowej pisałem sobie tekst Heterofobia XXI wieku, nie miałem pojęcia, że już się zaczęło. Podaję więc za onet.pl :

"Władze Amsterdamu ogłosiły, że osoby znane z niechęci do gejów i lesbijek, związków homoseksualnych, a także wobec cudzoziemców będą przymusowo wygnane do specjalnego kontenerowego osiedla – getta na granicy miasta.
Przesiedlane będą nie tylko pojedyncze osoby, ale nawet całe rodziny. W tym drugim przypadku nastąpi to, gdy antygejowskimi postawami wykażą się... dzieci.Wprowadzone przepisy stanowią, że kto uprzykrza życie homoseksualistom, stosuje wobec nich mobbing, tyranizuje ich, obraża, ten zostanie przymusowo przesiedlony. Będzie musiał opuścić swoje mieszkanie, niezależnie od tego czy jest ono jego własnością, czy je wynajmuje. – Nie będzie mógł powrócić do swojego mieszkania – podkreśla Tahira Limon z biura burmistrza Amsterdamu Eberharda van der Laana.
Zakaz powrotu i nakaz mieszkania w skromnie urządzonym kontenerowym osiedlu będzie obowiązywać przynajmniej przez pół roku. W tym czasie taka antygejowsko nastawiona osoba będzie musiała zmienić swoje poglądy. "Pomogą" im w tym pracownicy urzędów socjalnych.

No i co Wy na to ? Bo przyznaję, że mnie nieco przeraziło. Jednak prawda, że HOMO homini lupus est.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz